fredag 31 december 2010

Årets sista dag


I dag firar mannen och jag 21 årig bröllopsdag men det är inget jag tänker på. där i mot tänker jag på vad var det som hände detta år och jag har lite svårt att minnas.

Vi har alla fått varit friska och jag har trivts väldigt bra på jobbet detta år som alla andra år.

Det är ju ändå det viktigaste att familjen har varit frisk och jag har ett jobb att gå till som jag älskar.

Dottern tog studenten, inga barn kvar i skolan.


Killarna fick börja gå ute själva utan koppel. dom blev 2 och 3 år gamla.

Jag vakade in midsommar afton sovandes ute under barhimmel på studsmattan.

Det var en fin sommar med mkt odlande vi har fortfarande tomater, purjo,  morötter och gul lök kvar sen sommaren.





Det var några riktigt varma sommar nätter när jag satt ute i den ljumma sommarnatten, själv förståss för sådant sysslar inte mannen med.


Jag blev med höns igen efter några års uppehåll.  Ruben, Sally och Greta.

Vi fick äntligen allrummet tapetserat i den sötaste tapet jag kan tänka mej.
Min bror gifte sig i oktober.

Det har blivit mkt sytt detta år och en hel del betong arbeten i somras.

Och så har jag kommit till insikt med mej själv när det gäller släkten och familjen bättre sent än aldrig  ( vi är ingen Bullerby familj och kommer aldrig bli det, och det kan jag inte göra något åt).

Hoppas ni alla får ett Gott Nytt År, och att nästa år ska bli lika bra som detta år har varit.

Kram från mej till er alla.

8 kommentarer:

  1. ♫•*¨*•.¸¸ Gott Nytt År!¸¸.•*¨*•♫

    SvaraRadera
  2. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År med mycket kärlek och pyssel.
    Kramar från Efwa

    SvaraRadera
  3. Roligt att få se några vyer från din trädgård! Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år! Hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År önskar jag dig. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Lena!
    Jag kikar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År! Och tacka för alla dina rara visiter hos mig!

    Det där med höns skulle jag gärna vilja pröva jag med. Höns är ett av mina favoritdjur. Jag bor i ett vanligt villakvarter, undrar om det går då... Hur bor du?

    Varmkram H.

    SvaraRadera
  7. Hej lena här kommer lite info om höns. jag bor själv på riktiga landet men om man bor som du så får man ha några höns dom stör inte men om man ska ha tupp så kan man kolla med kommunen vad som gäller eller med grannarna för dom galer mkt och tidigt. fast lite får grannar stå ut med vissa har gapiga barn eller annat som stör i bland. Det är super kul och trevligt med höns och man bör ha en tupp också för gruppens trevnad och beskydd. min ras är också super bra att ha när man bor med grannar nära mm. ( Dvärg chocin) tror jag det stavas.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  8. Mycket fint att glädjas åt under året. Jag tycker att du har en fantastisk trädgård, tänk att det ger skörd som räcker tills nu...

    SvaraRadera