onsdag 22 december 2010

kall natt och dag

Min son sa att vi hade haft 28 minus i natt, han sov ändå ute i friggeboden men det innebar fullt med kläder under duntäcket.

Jag har gjort egna köttbullar i dag jag blev inspirerad av Ernst på tv i går, han sa att man skulle ha mkt smör i pannan så de hade även jag men när man ruskar pannan så stänker det över kanten så jag fick ett stort brännmärke på handen men då sprang jag och tog av ett blad från Agaven och smetade på innehållet,
oj vad det funkar bra.

Nu har jag varit ute en liten stund , tagit in ved, gått med soppor och hämtad posten, det knarrar skönt under skorna.

Nu sitter jag och tar det lugnt och myser och ser till att kakelugnen matas så vi inte ska frysa.

Jag hittade likadana glöggmuggar på Tradera i dag som jag fick av mamma i går det var ju lustigt så dom hoppas jag kunna ropa in.

1 kommentar:

  1. Jag blev också sugen på att trilla köttbullar med kanel i när jag såg Ernst göra det, men jag blev så förkyld nu - så jag hinner kanske inte. Om jag inte piggnar till rejält imorgon.

    SvaraRadera