söndag 26 december 2010

Färdig


I dag har jag sytt klart jackan, den är sydd i svart Bävernylon och svart mudd tyg som krage från Ohlssons tyger med fleece tyg som foder.
Gamla åter använda metall knappar och Ylle applikationer på fram och baksidan.

Jag har inget riktigt mönster utan har ritat av en jacka hjälpligt så jag har något att gå efter sen ändrar jag som jag vill och jackan blir inte riktigt som jag tänkt från början utan efter arbetets gång så växer det fram.
Det är så roligt att sy till sig själv då har jag inga krav på mej och det blir oftast bra,
ska jag sy till andra så blir jag så missnöjd och har så stor press på mej och då är det inget roligt längre.







Denna jacka skulle vara neutral i färg valet, jag älskar min cerisa jacka men i bland vill man inte se så färg glad ut men att sy den helt i svart det gick inte jag var bara tvungen att sätta dit lite grå applikation det var mera jag.

1 kommentar: