söndag 5 december 2010

Glad och nöjd

I dag har vi haft familjegudtjänst med jul avslutning i kyrkan.Det var många barn som kom och och dom sjöng så fint sångerna vi hade övat in, 4 barn läste en liten text och det var så bra.
Sen hade vi julskinksmörgåsar på fikat efteråt.

Nu  hemkommen sitter jag här i soffan och kopplar av med en kopp kaffe lite trött men väldigt nöjd.


Jag kan stolt skryta med att vi har nu fått 8 ägg sammanlagt av våra små hönor dom ska jag spara och göra små söta ägghalvor av på julbordet.

Hoppas ni får en skön söndagskväll.

4 kommentarer:

  1. Barnkörer är något extra tycker jag. Oförställda och med en otrolig inlevelse brukar de klämma i.
    Vilka fina ägghalvor du kommer att ha till jul. Visst är det lycka att kunna hämta egna ägg. Mina 6 hönor levererar just nu 3 ägg varannan dag. De båda ank-flickorna klämmer troget ut 1 gemensamt ägg om dagen.
    /Anna
    PS. Jag glömde beundra dina nya röda skor. Så fina, och vilket fynd dessutom.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena, och tack för senast!
    Vet du, jag såg den där gröna klänningen på din blogg, den i emiltyg. Vi har ett likadant tyg och jag älskar det! Har du den kvar? Och tror du den skulle passa Ebba?
    Kram
    /Lina

    SvaraRadera
  3. Va´kul att få ägg från egna höns. Och extra kul att spara till julbordet. Fint ditt fat med ljus är. Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt med julsång med barnen i kyrkan. Jag har ju också arbetat som församlingspedagog frö något år sedan, jag trivdes mycket med det.

    SvaraRadera