tisdag 21 december 2010

Stadstur

I dag har jag äntligen fått tillbaka min symaskin från lagningen det känns skönt.

Jag har varit in till staden och hälsat på mamma och hennes man vi har bytt julklappar med varandra, hon fick öppna deras ena julklapp. Det var en ny sydd shopping pirra, hon hade en som var super gammal och äcklig och den var så bra i stativet sa hon så när hon slängde den bad jag om att få den så nu fick hon till baka den.

Så här såg den ut före jag sydde ny, den ser riktigt bra ut på bild men jag lovar den var super snuskig.

Som vanligt när man har varit hos mamma så får man med sig något hem, hon har massor av prylar och hon rensar och rensar.


Dessa glögg muggar har min mormor och morfar haft.

Denna glasvas fick jag för att jag älskar turkos det är en vas mamma fick i 30 års present -67 den är gjord av Erik Höglund   Boda. Det är massa små bubblor i glaset och så är den signerad och numrerad under.

Det kommer bli så fint med massa krispiga tulpaner i denna vas, bara några veckor till sen ska vi frossa i tulpaner.

1 kommentar:

  1. Mycket smart att sy nytt tyg på pirran! Och snyggt blev det också.
    Jag gillar vasen (Och tulpaner!)

    SvaraRadera