torsdag 30 december 2010

Bra dag

I dag har jag börjat med en frukost tillsammans med mannen i huset.
Sen blev det promenad och snabb fika med syster och hund.

Efter det for jag in till staden och träffade min gamla kompis, vi bytte julklappar och fikade och jag har ett trevligt bio besök att se fram i mot.

Sen var jag till Bussgods och hämtade en lampa som jag köpt på Tradera tyvärr så var försäljaren inte seriös utan hävdade först att lampan var skickad men efter några mail och slutligen ett argt mail i går fick jag damen att skicka lampan till mej.
Men nu så hänger den i vårat kök och jag tycker om den, gul som solen ( ungdomarna var glade att inte alla på jorden har lika dålig smak som deras mamma).

När jag kom hem hade mitt andra köp på tradera kommit fina glöggmuggar sådana som jag fick efter min mormor här om dagen av mor min, Så nu har jag nio istället för fem. Inte värden snyggaste muggar men jag gillar dom för att jag vet att mormor och morfar alltid hade dom framme till julen.
Väldigt vanliga men charmiga på något vis.

Nu har gubbsen i familjen åkt på bandy i kylan och jag sitter i lugn och ro och lyssnar på bra musik och myser med massa levande ljus och ska nu titta in till mina blogg vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar