fredag 24 december 2010

Julafton

Jag vill bara säga God jul till er alla där ute.


Vi började julfirandet med att äta lunch med bror och svägerska.
Efter det så var vi bjudna till syster med familj på kaffe och Kalle Anka.
Här sitter några och tittar på tv.  

 
Kusiner, killarna på hörnen år bröder han i mitten är vår son.


Två glada kusin tjejer.

Efter fikat så gick vi hem till oss och spelade spel en stund det var riktigt mysigt vet inte när vi gjorde det sist.

Sen blev det till sist julklapps utdelning.

Jag fick som vanligt så super mkt fina saker, det som jag blev mycket förvånade över var mina presenter från mamma och syrran mor min hade läst mitt blogg inlägg från första advent där jag visade en super fin blå korg från hemslöjden och min syster hade stickat en stor rosa sjal som hon sade att någon annan skulle få men som jag fick istället gissa om jag blev glad.

Jag fick även ett par tofflor av svägerskan som min lilla Ozzy fräste åt när jag hade på mej.

Ja det har varit en bra dag, nu har ungdomarna försvunnit in på sina rum och mannen slog sig ner framför Tv och jag sa att nu måste jag nog blogga om mina fina presenter då sa min son -Nej mamma det kan du inte göra dom som bloggar i dag har inga liv. men den risken tar jag.
Det är faktiskt ganska skönt att sitta själv en stund nu när vi varit tillsammans hela dagen.

God fort sättning.

4 kommentarer:

  1. Hälsa sonen att vi visst har ett liv. Jag slår vad om att han varit på facebook. =)
    Vilka fina tofflor!
    Ha en god fortsättning!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Visst kan man blogga på julafton, ingen får böta för det.
    Trevlig blogg du har, kan man inte bli fölgare?

    SvaraRadera
  3. Ser ut att ha varit en fin julafton! Var har du köpt dina fina prickiga sockar?

    SvaraRadera
  4. Maria! var jag köpt sockorna kan jag inte riktigt minnas, tror det var på H&M.

    Det var mkt glad strumpor i affärerna till jul bla. på Monkys och Carlings, glada prickiga.
    Mvh Lena

    SvaraRadera