torsdag 16 december 2010

Snön yr

Ja vilket busväder det blev idag.

Jag satt och sydde i går kväll på en julklapp då gick min symaskin sönder något hände nere i spolen vid undertråden, vilken tur att jag har en gammal symaskin kvar fast den lever sitt eget liv och syr mkt dåligt.

Så nu står jag med två maskiner som behöver lämnas in på lagning det lär bli en dyr historia, jag fick i alla fall klar julklappen så det känns bra men det som inte känns bra är att jag skulle nu börja sy en vinterjacka allt material är hemköpt handlade muddväv i går när jag var till stan.

Jag tänker dela med mej av ett problem jag har jag är bra på särskrivning vad jag menar är att tex. på min önskelista så står det att jag vill ha en extern hård disk. barna  skrattade bakom min rygg över denna roliga sak en hård disk vad är det, Ha Ha.

Jag tycker inte att det är en så stor sak men alla andra retar sig på att man inte är så perfekt på att skriva, men jag har levt i 47 år med mej själv och det är som att min hjärna lever sitt eget liv i bland rätt ofta så byter den ut ord som jag ska säga jag både ser ordet och en bild i huvudet innan jag säger det men ändå så spottar min egen hårddisk ut ett helt annat ord och så hör man sig själv säga något helt annat.

Ja kära läsare så är mitt liv och jag jag har accepterat det.

Dagens bild får bli på min söta stockros, en dag som denna längtar jag tillbaks till sommaren men misströsta inte det är bara tre fulla månader kvar sen börjar den första vår månaden här i Uppsala.

3 kommentarer:

  1. En sådan hjärna har jag också. Tänker en sak och säger en annan eller kastar om orden till något obegripligt. Jag tröstar mig med att det är min kreativa hjärnhalva som är lite bångstyrig och inte alltid vill göra som den logiska tycker att det ska vara. Vilka knasiga diskussioner vi skulle kunna ha. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Sällar mig till dig och alla andra som kanske inte kvalar in i en dyslexidiagnos men ändå inte kan skriva ordentligt!

    Min gymnasielärare hade (tack och lov) en klok uppdelning mellan störande och förstörande fel. Blande de förstörande felen ligger syftningsfel, att man använder ord och begrepp helt fel osv - ja, sånt som sabbar en text helt enkelt! Bland de störande finns stavfel och särskrivingar. Tack och lov brukar det ju ofta finnas rättstavningsprogram som räddar mig när jag skriver, men riktigt hur jag ska göra med särskrivningarna vet jag inte... mer än då att ständigt korrläsa och justera!

    Jag tycker att du glatt ska fortsätta skriva - särskrivande eller ej! :-)

    SvaraRadera
  3. Ha ha jag skyller på att jag är en hårt arbetande skiftarbetare som är orsaken till mina konstiga meningar och ord. Önskar dig en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera