söndag 19 december 2010

4 advent

I dag har jag en skön slappar dag.
På agendan stod att göra:

Städa åt hönsen
Ta in julgran.
Titta på  reprisen av Robinsson finalen

Jag gick ur sängen kvart över nio och det första jag gjorde var att gå och städa åt hönsen sen gick jag ut och hämtade in en julgran från våran egen backe.

Sen åt jag och mannen frukost och då hade jag redan allt klart som måste göras.

För mej är det inte viktigt att granen ska vara perfekt långt ifrån, den ska stå inne till nyårsafton sen åker den ut och jag vill ha en färsk och framför allt ska den inte kosta pengar.
Kan du inte ställa den rakt i foten sa mannen det går inte sa jag och fortsatte sjunga GRANEN STÅR SÅ GRÖN OCH GRANN I STUGAN........ och kände mej som Pettson.

I med små färgade lampor, röda smala folieband, polkagris käppar och lite kulor Klart.
Det får inte sitta något på dom nedre varven för det river katterna ner.


I går kväll hade vi det skönt och avslappnat med våran fina kompisfamilj deras pojkar har gått i våra barns klasser


Nu tvättar jag lite tvätt och sen är det handbollsfinal på tv och så tror jag att jag ska koka kola för den jag koka här om dagen åt dottern upp med ursäkten jag är sjuk.
Ha det så bra och glöm inte man ska inte stressa och allt behöver inte göras till jul, Julafton kommer ändå.

1 kommentar:

  1. Hej Lena!
    Låter som en mysig dag!
    Jag tycker inte heller att granar behöver vara perfekta. Vi har dock börjat köpa gran de senaste åren eftersom vi inte har någon mark i närheten (svärfar har men flera mil bort..)
    Vet inte varför flusvampar är julpynt. Måste ju ha varit det under lång tid, säkert för att de är röda. Och kanske förknippar man dem med Elsa Beskows Tomtebobarn?

    SvaraRadera