fredag 17 december 2010

Huslig

I går så var jag lite på humör för att fixa och baka mm.

Jag hade köpt en färdig snutt deg på ica Maxi  från deras eget bageri men med stora barn i huset så fanns det inget intresse denna jul för att baka så jag fick ta och baka upp den degen själv. Jösses vad det är överskattat fast jag kavlade så tunt jag våga så svällde dom upp och blev halv tjocka och smaken var mesig. det var definitivt sista gången jag bakade peppar kakor.


I växthuset i somras hade jag två Pysalis  plantor och jag sparade en på min inglasade balkong nu under vintern och det som inte hann mogna innan jag tog in den gör det nu  så jag skördar några st då och då det känns häftigt, och tänk så tidigt jag kan få nya frukter nästa sommar det ser jag fram i mot.

När jag var på balkongen så såg jag att min Citron hade fått spinn igen men denna gång är jag garderad med något nytt dundermedel så jag tog och klippte in grenarna och sprutade den. Det har blivit lite varmt på balkongen stundom så jag har även fått bladlöss på min stora upp stammade  Fuchia så även på Chilin så jag blir så läss, dom fick en sprutning av spinn medlet dom med kanske det biter på bladlöss också.
Efter det så kom jag på att vi hade vispgrädde kvar i kylen som var på utgående så då koka jag kola.

Jag satt och tittade på gamla mat recept och hittade ett bra på piroger det lät så gott så kl. åtta på kvällen så ställde jag mej och kokade potatis som skulle vara i degen och kl. halv elva så kunde jag njuta av goda piroger, som fyllning hade jag gullök, purjo, skinka och mkt riven ost det blev så gott.

Sen så tyckte jag att det var nog dags att gå och sova.

Det var min dag i går i dag måste jag åka och lämna in symaskinen på lagning och så ska vi veckohandla.

Ha det så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar