lördag 4 december 2010

Mera bak

Idag vaknade jag ännu mera förkyld än vad jag redan var men efter frukosten blev jag lite piggare.

Jag hade tänkt baka i dag så jag bakade kokostoppar och mandelskorpor, det var skönt att bara baka lite oftast tar jag i för mkt på en gång när jag ska baka och då blir det jobbigt och då bakar man inte på jätte länge sen.



Jag hade tänkt att baka saffransskorpor men efter att jag började baka mandelskorpor i somras så har det blivit mina favoriter så det fick bli dom i stället.

Visst är han söt våran lilla gamla tomte.

Jag måste erkänna att jag börjar känna att det är lite kul med julen, jag är ingen fantast för jag är så barnslig så jag vill ha en form av Bullerby jul med mkt nära och kära och mys och mat mm.
Men jag vet ju att livet inte ser ut så men jag har alltid tyckt att det har varit tråkigt att inte ha det så,  så jag har känt en form av ledsen besvikelse varje jul.

Nu är det dags för sista så mycket bättre på Tv så missa inte det.

1 kommentar:

  1. Vad flitig du är. Jag blir lite avis på alla dina fina plåtburkar.
    Jag håller med om Bullerby-julen. Visst längtar man efter alla sina vänner och sin familj på Julen?
    /Anna

    SvaraRadera