onsdag 1 december 2010

1 dec

Oj vad det har gått fort denna höst och i dag är det för mej den första vinterdagen, men vi har ju haft vinter i flera veckor redan. Snart är all ved slut i dom här två första facken, det brukar inte gå så här fort i vanliga fall.

Snacka om mycket snö redan.

Jag är så glad att jag kunde ha hönsen i ett rum i källaren för dom andra 10 åren då jag hade höns då fick man skotta sig ner till hönshuset och man kände alltid en oro för att det var för kallt för dom små hönsen, i natt när vi hade 20 minus så kännde jag det gör inget jag bryr mig inte
förr om åren så var man  nere i hönshuset och satt upp värmelampor överallt och ändå kändes det olustigt när man visste att dom satt och frös nere i hönshuset när man själv låg inne i värmen.

2 kommentarer:

  1. Om hela vintern ser ut som den gör nu så vill jag ha vinter, alltid, i fyra månader. Eller tre.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Oj så mycket vinter ni har. Vi har haft mycket kallt också, men i morse var det bara -1 grad.

    SvaraRadera