måndag 1 november 2010

Amaryllis

Då var det dags att börja tänka på att plantera Amaryllis det ska göras denna vecka för att dom ska hinna till jul.

Jag brukar alltid köpa vita Amaryllis så även denna gång och jag vill ha dom småblommiga och låga varianterna men man får vara glad för vad som finns, men jag lyckades hitta två olika vita sorter.

Jag ska pynta krukorna lite mer fram åt jul, det känns lite konstigt att börja tänka på jul blommor men tiden springer på.
Om jag ska köpa mer amaryllis så får det bli till jul sådana som redan har knopp framme.

Annars har jag bara farit runt och handlat i dag först hönsmat sedan kattmat och slutligen människomat.

1 kommentar:

  1. Visst är det fint med Amaryllis. Bussiga Ica vill skänka mig en eftersom jag är en så himlans bra kund. ;) Ska skynda dit innan de tar slut.
    /Anna

    PS. Mitt nya halsband har fått många beundrare i helgen.

    SvaraRadera