tisdag 2 november 2010

Mörker

Jag har jobbat eftermiddag med öppenförskola  det är trevligt att träffa både vuxna och barn.

Annars har det inte hänt så mkt i dag, det som känns tråkigt är att nu är det mörkt när man åker hem vid halv fem. Jag gillar verkligen inte dessa mörka kvällar fy och blä.

Förra året så här dags så satte jag upp en advents stjärna i stora växthuset det såg trevligt ut, nu har jag satt ut en golvlampa i lilla växthuset så det lyser fint där nere i alla fall.

I Uppsala har dom satt ut olika ljus installationer som ska sitta uppe en månad så då kan man promenera runt en bana på ca 3 km tror jag och titta på olika skapelser så det ska jag passa på och gör nån kväll.

3 kommentarer:

  1. Jag försöker se det positivt. Det blir mer handarbetstid nu när man inte kan vara ute i trädgården på kvällarna. =) Håll ut, snart får vi i alla fall ta fram adventsljusstakarna.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Jag längtar efter snön för då lyser det upp litegrann. Vi fick snö i helgen, men den smälte bort dagen efteråt.
    Mysigt med adventsstjärna i växthuset, det kan du ju hänga upp sedan igen (men du vill kanske inte förrän det är advent...)Jag brukar sätta en adventsstake i vårt lilla kalla hus på gården, bara för att det ser mysigt ut.

    SvaraRadera
  3. Har är en till som ogillar vintertid på grund av de mörka kvällarna! Skulle behöva ett ljusterapirum så här års!

    Vi ska gå på konser i Uppsala den 27 och då passar vi säkert på att gå den där ljuspromenaden!

    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera