onsdag 24 november 2010

Städa städa varje .......

I dag har jag ledig dag och har städat fem timmar.

När jag hade städat tyckte jag att jag kunde pynta lite också, men upptäckte att jag inte vill ha nästan nånting av det gamla.
Den gamla men ommålade staken måste jag alltid ha, den tänder jag på julaftonskvällen.

I fönstret i vardags rummet så åkte hjärtat upp det är fint, men det tog bra stund innan jag kom ihåg att jag hade det. = )

Efraem måste komma fram han är gammal och trogen oss.

Jag älskar änglaspel och har några nyare modeller men familjen skriker raktut när jag sätter i gång det gamla hederliga men det ska alltid tändas på julafton så det så. Min dröm är att köpa ett stort för kronljus men  när dom kommer ut på Tradera så blir dom super dyra.
I morgon är det lön och denna gång är det tomt i plånboken dagen före men när dom nya pengarna kommer ska jag köpa julblommor  massa hyacinter.

Ozzy min katt är tokig i huvudet han älskar stoppnålar och i dag hade jag glömt nåldynan framme, helt plötsligt hörde jag honnom frenetiskt tuggande på något och en stor stoppnål med lång sytråd hade han i munnen.
Jag törs inte tänka på vad som kan hända om han skulle lyckas svälja det, det blev en strid om nålen och han bet mej hårt i tummen så jag sitter med bandage nu det tog på utsidan och en stor flik åkte upp men det var bra då kunde jag spola massa vatten på.

1 kommentar:

  1. Min katt är också helt vild i nålar så de gäller och hålla reda på dom och vara snabb när jag klipper och syr

    Lena

    SvaraRadera