onsdag 17 november 2010

Barndomen gör sig påmind

I dag har jag ledig dag och det måste tyvärr bli en städdag, om jag inte damsuger och plockar undan 2-3 gånger i veckan så blir vårat lilla hus ett bombnedslag.

När jag tittade i en låda så hittade jag en tidning som jag sparat, kommer ni i håg lyckoslanten som dom delade ut i skolorna. jag har en tidning från -57 den har jag hittat för jag är född -63.
Jag älskar framsidan på den,  inuti så är det bara sånger i denna.


Visst är den söt.
Undrar om jag ska rama in den men jag är lite rädd för att färgerna ska blekas. 

Man får göra det så mysigt som man kan när man har städdag och jag ska ju inte stor städas, just nu kom min stora goa Nisse katt och hoppade upp i knät,  jag ska koka mej en god kopp kaffe och tända en brasa när min lilla kisse ledsnar på att tula.
Hoppas ni alla får en bra dag och glöm inte att det är bonde söker fru på Tv i kväll = ).
( jag vet att det är tönt varning men det kan inte hjälpas )

2 kommentarer:

  1. Hej,kul att hitta hit!! Kolla gärna in på min blogg, jag har en tävling som pågår till den 13 december.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Minns de där Lyckoslantarna man fick i skolan. Spara och Slösa. Tycker du ska rama in dem. Särskilt omslagsbilden blir nog fin som tavla. Du kan ju alltid kopiera först.
    Ha det gott vid brasan!/Laila

    SvaraRadera