söndag 14 november 2010

Städning fysiskt och psykiskt

I dag har jag tagit en skön promenad med syrran sen fika vi och pratade det var många bra samtal och det behöver man verkligen tack bästa syrran.

Sen tog jag tag och gick igenom mina arbetes saker som jag använder när jag jobbar med metallslöjd.



Allt detta har jag haft samlat i en plastback huller om buller och då är det inte lätt att kunna skapa nånting.

Väldigt ofta så blir det så här för mej och då tappar jag all inspiration, det börjar med ordning och reda och sen efter man samlar på sig mer och mer habra saker så fyller man bara på lådan.

Men nu är allt uppsorterat igen så nu kan jag någon dag sätta mej ner med allt material igen och förhoppningsvis börja skapa igen.

Jag ser fram i mot jullovet då ska jag pyssla med både hård och mjuk slöjd.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där! Visserligen sysslar jag inte med metallslöjd men oreda i alla möjliga sammanhang hämmar verkligen kreativiteten. I vår snickarbod har vi satsat på mängder av uppmärkta askar och lådor, varenda liten skruvtyp har sin ask, varje handverktyg har sin plats på en enorm verktygsvägg etc. Härligt!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera