måndag 7 juni 2010

Trädgårdsland

Inte trodde jag att det skulle va så kul att pyssla med mina grönsaksodlingar fast det är roligast att vara i växthusen för där händer det lite mer och fortare.
Så här såg det ut förra sommaren när jag började min pallkrage odling och bara hade det lilla växthuset.
Då hade vi en flera meter hög Hagtornshäck bakom växthuset, det blev mkt bättre när den kom bort också.

Och nu sommaren 2010.

I år har det utökats med fyra pallodlingar till.

Nu tror jag det är lagom med pallkragar för det ska vattnas allt också tänk när det kommer nån vecka eller par med värmebölja då är man glad att det inte är större.

I dag har jag fyllt på tre kärror jord vid kullen för att snygga till den, sakta men säkert blir det snyggare där också men snart måste jag nog åka en sväng till någon trevlig plantskola och köpa lite växter för nu gapar det tomt lite här och där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar