lördag 5 juni 2010

Blommor och blader, jag skriver dessa rader

Nu har jag haft en stund i trädgården jag gick runt och tittade på det som blommar och nu är det Pionerna och Aklejornas tid.(och mkt annat)

Pärlbuske Exochorda den såg jag i botaniska trädgården i Uppsala för ett antal år sedan och blev så förälskad och nu har jag två buskar, dess namn har den fått för att man tyckte att blom knopparna såg ut som pärlband.

Dessa Allium bollar är så vackra tillsamman med Gulltörel Euphorbian i bakgrunden.



Kryddbuske Calycanthus har konstiga blommor som pappers lika.

Jag vill ha koll på när jag vattnade pallkragarna sist, så i kväll gick jag och grunnade på hur jag skulle kunna göra små skyltar, så det blev att ge sig in i arbetsrummet och rota fram lite ha bra material.

Skumgummi skyltar fick det bli med bokstav för veckodagen, man tager vad man haver. 
Sen kan jag varmt rekommendera armeringsmattorna som Biltema säljer i perfekt storlek så dom passar pallkragarna, nu slipper jag krafsande katter som tycker att mattes odlingar är perfekta toalådor.



Och sist men inte minst vill jag visa min mans bidrag till trädgårdskonsten.
Klicka gärna på bilden så den blir större så du inte missar detaljerna och den fantastiska färg kombinationen svagt rosa och vitgul.

Det var allt från mej Tjinge Ling

2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska blommor. Akvileja hade jag mycket när jag hade villa och trädgård och saknar dem men här i Provence har jag bara krukodlingar. Kanske kan de klara sig i kruka iofs. Jag har två pallkragar i garaget så kanske kan jag fixa lite plats i ett hörn och få ett litet extra land.
    Funderar på vad mannens komposition kommer att bli i slutänden?

    SvaraRadera
  2. Fina bollar och vilka ideer du har ... t.o.m din man skapar fint *ler*!

    SvaraRadera