onsdag 23 juni 2010

Nu är det dags

I dag har jag skördat den första STORA jordgubben i växthuset.

Jag delade den broderligt och gav en halva till min man och den andra till min son. den luktade så gått och den var alldeles solvarm.

Nu har den vita .... slagit ut jösses vad jobbigt det är när man tappar namnen på växterna hela tiden, om jag inte läser om växterna och repeterar namnen ideligen så försvinner dom. ( jag har svart också som är så vacker och den får stora rundade blad, hög växt gillar skugga  Nej namnet vill inte komma fram.

Jag har nu börjat klippa äppelträden, och min man klagar på att vi inte kommer få några äpplen gissa om jag är trött på att prata trädgårdsrelaterade saker med någon som inte kan något.

1 kommentar:

  1. Vad gott med jordgubbar!
    Jag håller med om att kurserna på folkuniversitetet är dyra.

    Glad midsommar!
    Kram

    SvaraRadera