tisdag 29 juni 2010

Stolt som en tupp

Jag är ingen mat mor och med det menar jag en som älskar att baka och laga mat och sylta och safta.

Men nu när jag odlar grönsaker så har intresset vaknat att ta tillvara råvarorna så dom håller även på vintern, först ut blev ättiksgurka.

Jag hoppas detta ska hålla i sig och att vi får ett litet förråd i våran fina matkällare  till vinter.
Matkällaren är så smart byggd så den går man in i från våran källare, och den håller perfekt temp och har två små rum, den har jag alltid gillat fast vi knappt har använt den.

2 kommentarer:

  1. Va kul när man får göra nåt från den egna trädgårdens " råvaror " :-) Blev så fint med burkarna med hätta och namnlapp. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig alltid så nöjd när jag tar tillvara bär eller något från trädgården. Känner mig rik på något sätt...så jag förstår att du är stolt

    SvaraRadera