torsdag 17 juni 2010

Formklippning och en fråga

I dag har jag pysslat ute hela dagen, det är så skönt när man känner sig nöjd med dagen.

Jag har ett gäng med Spirea buskar,  tre stycken Brudspirea buskar som står bredvid varandra försöker jag klippa som klot och har gjort det ett par år nu så i dag var det dags för nu hade dom blommat klart.
Jag kan inte klippa dom så snyggt men det här duger för mej.

Man kan inte bara gå och njuta av sina grönsaker utan man måste ju ta till vara dom också,  jag tog och skördade lite Dill  i dag som jag frös in till vintern.

Jag upptäckte att jag hade en orm i dammen i dag usch och fy han blev lika rädd för mej som jag för han.
I år är första gången på sju år som jag har haft dammen som jag har sätt små grodor och det är jag så glad för. Och så kommer en orm och för stör allt, han tog något i dammen men jag försökte ta honom med håven så då stack han ur dammen. Han var ca 50 cm lång och 1 cm bred.

Nu kommer en fråga ? kan man  fånga en orm , kan man göra någon fälla.

Snälla hjälp jag vill inte ha den hos oss, vi har så mkt myror över allt så vi har knappt aldrig sätt någon orm här på 20 år.

1 kommentar:

  1. Försök att få in den i en burk och bär bort den ett par kilometer, annars kommer den tillbaka.
    /Anna

    SvaraRadera