onsdag 16 juni 2010

En dröm dag

I dag har jag och en kompis varit på utflykt till mitt favorit ställe Zetas trädgård i Sthlm.

Cafét är ett bra ställe med goda bakvärk och maträtter.

Det finns förstås en fin damm.


Bilderna får tala för sig själva.

Efteråt så titta vi in på Bosse Rappnes Ulriksdals trädgård på vägen hem.


Pionerna stod i full blom i skydd av växthusen.


Vad sägs om en plåt Agave lite cool va.


 

Så här vackra krukor (arrangemang) stod det på alla borden på cafét på Ulriksdal.


Detta var vad jag köpte i dag


En Asklönn gulbladig, en Maakia amurensis och några perenner.

När jag kom hem så jobbade jag med att fixa kanten på kullen nertill, om du kollar denna bild så har jag byggtimmer tre stycken på varandra som en liten vägg.
Nu har jag lagt dit stora stenar istället så nu är jag nöjd.

Tror jag kommer sova gått i natt efter allt som jag varit med om i dag, en lång härlig dag.

Ps. jag visade mannen vad jag gjort då sa han ja det blev väll bra, och då fråga jag vad då? vad blev bra?'

och han visste inte vad han skulle svara och pekade på en större planteringslåda bredvid och sa att du har flyttat denna. snacka om o intresserad men nu kom jag på honom för han brukar svara jämt - det blev väll bra.......

han har ingen aning om vad jag gör eller om jag byter ut hela trädgården det ser inte han.

2 kommentarer:

  1. Tur man älskar dem ändå - fast de inte ser vad man gjort (min man gissar alltid på att jag tagit bort ett stycke gräsmatta). Såg Zetas monter på trädgårdsmässan och den var underbar, skulle gärna besöka dem igen det är många år sen.
    Tack för omtanken,
    Eva

    SvaraRadera
  2. Åh, Zetas! Vad kul att få se bilder därifrån. Har alltid undrat hur det ser ut:)
    Deras monter på trädgårdsmässan var helt underbar! Tack, Lena, för alla gulliga kommentarer hos mig. De värmer mitt lilla odlarhjärta!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera