lördag 12 juni 2010

Så var dom bara fem

Sju dvärgarna har nu blivit 6 veckor, det blev fem tuppar och två tjejer och som ni förstår så blir det ganska ohållbart med fem som vill leda gruppen dom har redan börjat kaxa sig ordentligt mot varandra så jag har varit tvungen att ta bort två tuppar, på sikt så är det bara två som ska vara kvar. det känns som man vill ha en i reserv om ena skulle bli sjuk.

Här har vi lilla Sally som är mammigast av dom två tjejerna.

Här kommer Greta hon ser redan ut som en liten mamma, kommer nog bli bra som det gissar jag.

Och stiligast av dom alla Ruben tupp nr ett för mej, han har varit så från tre veckors ålder lugn och fin håller inte på och tuppar sig som dom andra, men här är det inget kel alls för tuppar blir folk ilskna med tiden om man tular med dom så honom rör jag inte han kommer och hoppar upp i knä men där får han sitta själv.

Det känns fantastiskt kul att dom är så framåt,  alla kommer så fort jag sätter mej i dörr hålet till hönshuset och hoppar upp och ner i mitt knä.
Det var snudd på omöjligt att fotta dom själv för samtidigt som jag höll i kameran med ena handen så fick jag parera med den andra så dom inte hoppade ner på marken.

2 kommentarer:

  1. Vilka gulliga dunbollar, Lena! Jag förstår att du har mycket att stå i med dessa. ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. SÅ kul med tupp- och hönvänner!

    SvaraRadera