tisdag 22 juni 2010

Grodor och näck......

I dag har jag varit ute och jobbat med massa saker, det finns hur mkt som helst att göra.

Jag har i år fått en groda i dammen, jag har i alla fall inte sätt någon dom andra sju åren som jag haft dammen.
Kan ni se min lilla groda, jag har inte pussat honom ännu vill ju inte skrämma livet ur den lilla stackarn.

Min lilla söta näckros har slagit ut, jag har en större också som är mera ljus rosa men den har inte visat någon knopp ännu.

Nu ska jag sova så sött och drömma om att klippa äppelträd, ska börja med ett otroligt  vild rufsigt gammalt träd i morgon.
God natt.

2 kommentarer:

  1. MEN vilken fin damm du har...med näckrosor och allt....och en groda t o m.... otroligt! Underbart fina bilder.... Vad är det för något som hänger ner i vattnet? Det ser jättefint ut!

    kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt vad du menar Charlotte som hänger ner i vattnet, jag har studerat bilderna men för står inte vad du syftar på men om det är den gröna taggiga växten så är det en vatten växt som kommer upp ur vattnet och förökar sej villigt man brukar ha dom i akvarium också.
    mvh Lena

    SvaraRadera