fredag 11 juni 2010

Det är bara regn hos mej och lite syning.

Nu över drev jag lite men 4 millimeter har vi fått i dag.
I morse när jag var ut och mata kycklingarna så hade en Vallmo slagit ut, så skör den såg ut i regnet. men sommaren är kort och Vallmon har inte tid att vänta på fint väder.

Samtidigt hade en liten vild vallmo slagit ut på sidan bredvid, det kändes så orättvist att ingen stod och beundrade den så jag var tvungen att göra det.



Jag gick en runda och hittade lite annat som också stod och blommade i regnet.

Astrantiamajor Claret  som jag sådde för två tre år sedan har vuxit på sig ordentligt.

Om du klickar på bilden så kanske du ser växten i mitten i framkant, den sådde jag för ett par år sedan men har just nu tappat namnet på.

Sen gick jag in och sydde en rolighets väska den blev lite väl barnslig men nån gång kommer den nog till användning i sommar.

Dålig mörk bild ursäkta.

Sen kom min kompis ut och fika hon hade paket med sig vissa har tur så då fick jag ha bra saker till trädgården.

Nu har första matchen i fotbolls VM klarats av men jag fuskade och sydde klart väskan i stället jag hinner nog se många matcher ändå.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin väska! Verkligen!
    Tyckte inte det regnade så mkt här men det var ca 20 m.m.
    Slipper vattna *ler*!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra present...
    Va.. har du sått den själv..?? tror du har gröna fingrar.Imponerad man blir.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Idag spöregnar det hos oss..men det gör inget för jag ska jobba :o)
    Superfin väska!

    SvaraRadera
  4. Nu var det ett tag sedan...
    Jag hoppade till när jag klickade upp bilden på växtn som du sått... Då mindes jag att jag köpt en sådan planta förra året och satt i försöksrabatten därute. Jag blev så kär i färgen. Men jag kommer inte heller ihåg vad den hette...
    Kom precis in efter att ha letat efter den (eller lappen) Kunde inte hitta den hos mig, kanske inte överlevt vintern... om jag får syn på den snart över alla gulnade lökblad, så hittar jag nog lappen också:-)
    Ha det gott! H.

    SvaraRadera