tisdag 15 juni 2010

Älskade växter

Vissa växter betyder mer än andra, jag har en speciell känsla till dom växter som jag hittat på ödetomter,
det känns som man räddar dom på något sätt särskilt om man ser att gräset håller på att kväva dom.


Jag var iväg för ca fem sex år sedan och hittade dessa rosen kragar det var en liten röd och en liten rosa som stod i det höga gräset, jag grävde ner dom tillsammans och i dag bildar dom en stor rugge tillsammans.

På samma tomt hittade jag ett jätte Gullregn jag började genast scanna av tomten och hittade tillslut en liten pinne som jag grävde upp, i samma hål hittade jag två lökar och jag blev glad och trodde att det var krollilja men det var oranga stora liljor.

Efter ytterligare en flytt så har min lilla pinne blivit så här stor och förra sommaren kom den med sina två första blomhängen, jag går varje dag och tittar om det kommer några hängen i år men ännu har jag inte sätt något.

Jag tycker mkt om denna gamla  bonnpion, den grävde jag upp i samma område som det andra.

Hemma nära mej har det legat en bangårds stuga och där finns det en bonnpion som kommer upp varje år,denna kommer från den plantan.


I dag så gick jag och kollade och då hade det kommit upp lite blad  och en blomma, så jag  grävde upp en liten bit rot till.

Dessa har jag också räddat
skämt åt sido dessa är mina söta grannar dom går i en hage som gränsar till våran tomt jag brukar prata med dom men ännu har dom inte svarat.

1 kommentar:

  1. Vilken tjusig ko! Är lite småförälskad i kor, tyvärr har jag inga här hemma eller i närheten. Bor på landet och inga kor?!

    Men här kan jag stilla det: http://matronofhusbandry.wordpress.com/2010/06/15/this-and-that-3/

    :-)

    SvaraRadera