onsdag 2 juni 2010

En lång dag

På fredag tar våran minsta studenten så vi har lite att pyssla med.
I dag har vi handlat mat och förberett en del och så vill jag ha fint i trädgården så det sista jag gjorde innan jag gick in vid halv åtta var att klippa gräset och det är mkt gräs men vi har en traktor gräsklippare så det går ann.

  Sonen tar livet med en klack spark.

själv så har jag hunnit pyssla lite med min kulle som jag anlade i höstas, så jag var ner till stora vägen och hittade några stenar i diket som jag släpade hem


På höger sida har jag en damm och på vänster bara en liten sittplats.


 Från toppen på kullen rinner det ner en liten bäck till dammen men jag får inte till det riktigt snyggt där vattnet rinner ut i dammen.
Det är mkt sten och jord som ska fyllas på innan det är klart och snyggt överallt.

I natt ska kycklingarna få sova ute i hönshuset (utan värmelampa för det är ganska varmt ute), jag är lite orolig att dom ska frysa men nu är dom över en månad gamla och har mkt dun på kroppen.

1 kommentar:

  1. Men oj vilken fin kulle du har!! Ljuvligt att sitta där och dofta på syrenerna.

    SvaraRadera