lördag 26 juni 2010

Midsommar dagen

Ja nu har snart denna dag gått också,  jag har som vanligt varit i min trädgård och jobbat,  i dag blev det klippa häckar.

Denna stackars Måbärshäck som växer bakom vårat lusthus har blivit alldeles för lång så den fick det tufft med all snö vi hade i vintras och nu så var det dags att klippa den riktigt kort, -vad ful den blev sa mannen det är farligt att säga så till mej efter att  jag klippt varje gren för sig med sekatör gissa om det tog ett par timmar.

Nu har jag det tråkiga jobbet kvar tills i morgon då alla grenar ska släpas bort.

Squashen växer på bra så nu måste jag snart skörda några, men jag är super dålig på att ta reda på den (är inte så förtjust i den) får skärpa mej.

Mina små börjar bli större dom fyller åtta veckor i dag.

Vad gör du egentligen undrar dom.

Honungslök heter denna tror jag i bland får man hjärnsläpp med alla namn i huvudet.

3 kommentarer:

  1. Vilka gulliga höns du har! Har du dom året om (kanske dum fråga...)?

    Honungslök måste jag bra skaffa mig.... Nu har jag sett den på så många bloggar att jag är 'övertalad' :-)

    Ha det gott!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Oj vad squashen har växt. Ser härligt ut. Honungslök är så fin . Satte såna lökar förra året men de trivdes inte hos mig :( Synd....Kram

    SvaraRadera
  3. Oh! Vad lyxigt med squash! Stek dem i olivolja och vitlök och ha till grillat! Gott, gott!

    SvaraRadera