måndag 14 juni 2010

Jobbigt med fotbolls VM

Medan jag  stod och stekte pannkakor så titta min familj på fotboll och när jag skulle tala om att det var klart så var detta vad jag fann.

Jo just snygga ena.

I dag har jag sytt en kattbädd som jag hade fått en beställning på.

Vi hade fint små regn i dag på förmiddan  då tog jag en promenad till grann bondgården och köpte ägg,  på vägen hem plockade jag en riktig sommar bukett.



I går var jag ner i växthuset och möblerade om så jag kunde sitta där och läsa medan regnet smattrade på taket då säg jag att jorden liksom höjde sig på en fläck i jordbädden hjälp en utomjording tänkte jag och var beredd med planterings spaden när en lien padda tittade upp.
Läste hos någon annan bloggare att hon hade padda i växthuset, nu har jag också det. = )

Ha en skön kväll allihop man vet aldrig vem man får träffa på. ( bäst att vara beredd med Gevalia kaffe)

3 kommentarer:

  1. Hej Lena!
    Lät ju som en ljuvlig början i alla fall :)
    Om grodan fått en puss så vet man ju aldrig hur det hela hade slutat, förmodligen skulle kaffet vara helt ointressant :))
    Ska kika in lite mer hos dig, blev nyfiken. Tack för ditt inlägg hos mig :)
    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
  2. Vad mycket härlig skaparglädje jag fann hos dig. Riktigt inspirerande:) Tack för ditt avtryck hos mig.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  3. Söta familjen! Va fina dina små höns är, sugen på att komma och titta! Vilken blomsterprakt du har, valmon ser magnifik ut även i regnet! Min Pion har slagit ut, hurra, underbar är den! Mööööörkt röd, med enkla blad ytterst och krusiga innanför! Underbar, nu hoppas jag bara att jag lyckas hålla den vid liv, hihi! Kram på dig finaste vän!/Tess

    SvaraRadera