tisdag 17 augusti 2010

Vinterjacka

Vi har haft strömavbrott hela kvällen så nu kom strömmen tillbaka, kul att se hur familjen reagerar.

Jag har i dag varit och grattat min gamla kompis som jag känt sen jag var ca 13 år gammal hon är min äldsta kompis som jag fortfarande umgås med. men vi har inte umgåtts hela tiden vi hade ett uppehåll på ett antal år ca 10 år. men det känns kul att ha en kompis som har känt en så länge.

Jag har börjat sy på min vinter jacka, jag har alltid sagt att den dan jag hittar ceris bävernylon så ska jag sy en vinterjacka till mej. och jag hittade det i vårvintras så nu har jag börjat. Tyvärr satte strömavbrottet stopp för mitt jobb men i morgon ska jag fortsätta.

Jag har en Sedumväxt som är så fin nu den heter kärleksört Jose Aubergine.
Det är den ända som jag köpt som hållit den röda färgen, den första röda jag köpte hette Matrona och den bleknar och har lite rött i bladverket.

Min halta och lytta  gubbe här hemma börjar bli lite bättre i sin fot så det känns bra.

Nej nu är det bara sängen kvar, godnatt.

3 kommentarer: