fredag 6 augusti 2010

Blä dag

Jag har varit låg i dag  sur kallat va man vill, jag ville  åka  till grannstaden Sigtuna och fika och mysa men ingen ville följa med så jag tog en repa in till Rödakorset i stället. ( hade inte lust att göra det själv är ju nästan alltid själv)


Jag hittade detta fina tyg i två gardinlängder för 30 kr st så 60 kr för två bitar var väll okej jag tror det är Sanderson heter det inte så!

Sen har jag varit på jackt efter en ny smörask för min gamla har plasten spruckit i botten och så hittade jag en lika dan fast annan rosa färg 20 kr och två små söta spätts dukar 3 och 5 kr st.

Ja man blir lite gladare av att shoppa.

Jag har länge varit glad över min rabatt som jag har utanför badrumsfönstret, så när man står och borstar tänderna så kan man titta ut och det brukar jag göra.

Den är större än det man ser här,  det är kul att följa dens utveckling under året det finns en stor vintergrön Bambu längst upp utanför ytterdörren som jag ser om jag tittar lite åt vänster och tittar jag åt höger så blommar nu en stormhatt bicolor som jag bara älskar.

Det finns så mkt att vara glad för men ändå så har man sina dippar ibland men det måste man väl få ha.
En stor kram till er alla för att ni orkar läsa det jag skriver.

4 kommentarer:

  1. Hej Lena, kul att du gilla min små trädgårdspynt. Fint tyg du köpt. Jobbar själv med tyger då jag syr på uppdrag av inredare & klär möbler. Kolla gärna in min hemsida www.kullatorpet.se Här kommer jag att titta in igen.
    // Susann

    SvaraRadera
  2. Loppis-shopping kan verkligen få en på gladare tankar... Fint tyg... ! Härligt att kunna se ut på en fin rabatt.... Så skulle man vilja ha det från alla sina fönster....

    Dippar kan man ha fast man har det bra och egentligen inte borde ha något att 'dippa' för... Vi är ett mysterium av olika beståndsdelar som ibland inte klickar i och fungerar som det ska... Det behöver inte vara något speciellt egentligen.... Kan vara bara att man funderar över livet, sina barn, sig själv, andra och ja gud vet allt :-)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittat till min bligg! Vilka fina saker du gör! Ja, det är lie nervöst att vara med på marknader. Hur ska det gå?
    Assi

    SvaraRadera