söndag 29 augusti 2010

Mycke friskluft

I dag har jag varit ute mkt, först så städa jag åt hönsen sen gick jag på promenad med syrran och slutligen två timmar ute på fotboll.

Jag har plockat brännässlor som jag har hängt upp på torkning, dom ska jag ha till hönsen i vinter så gjorde man förr i tiden så dom skulle få ett bra vitamin tillskott under vintern.


Nu så blommar fjärils buddlejan så fint, jag har bara en vit kvar förr hade jag den mörk lila Davidi den är så fin men den vita har större blommor så den är maffigare.



2 kommentarer:

  1. Torkade brännässlor till hönsen... det visste jag inte... DET ska jag lägga på minnet. Jag som någon gång vill ha höns.....

    Buddleja är så fint.... Bor tyvärr för långt norrut.... Attans.... Den var riktigt stor den vita.... håller med!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Buddleija är en favorit, men tyvärr så bor jag på "frostmofjället" och de vill inte överleva hos mig. Din vita ser jättefin ut.
    /Anna

    SvaraRadera