torsdag 5 augusti 2010

Solen skiner

Vad skönt att solen ville vara framme i dag, så dagens jobb har varit ute.

Först var jag i stora växthuset och klippte på tomatplantorna.
Sen så tog jag upp gul lök och planterade nya jordgubbsplantor i en pallkrage 12 st i varje.






Det är bra att ha en rabatt med bara liljor som man kan plocka in till huset.

Jag har fyra krukor med gulpaprika rolig form det var på dom,  min Chili planta ligger efter men den har fått några små frukter i alla fall.

Denna lilla trio blir kvar till vinter så jag kommer göra mej av med Sven den andra tuppen så är det någon som vill ha en svart tupp så säg bara till.

Hoppsan nu har jag gjort det igen köpt gamla fåtöljer,  på blocket fanns dessa i går jag betala 200 st.
Jag älskar gamla möbler, tycker dom hade en snygg form och så är dom små och nätta det behövs i vårat lilla hus.
På bilden ser ni att det fort farande inte kommit några tapeter, firman i England har semester stängt till 16 aug.
den som väntar på nåt gott..................

3 kommentarer:

  1. Oj vilken växtkraft i växthuset!
    Jag ahr också tagit upp löken idag. Sådär halvstora blev de i år men så har det ju varit väldigt torrt och jag har inte vattnat så jättemycket.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det växer bra hos dig ser jag. Du har lagt armeringsnät över pallkragen med jordgubbsplantor, undrar varför.
    En skön helg önskar Laila

    SvaraRadera
  3. Vad härligt soligt det ser ut hos dig.. här har det regnat väldigt mycket ett par dagar nu. Dina pallkragar ser så fina ut, frodigt och grönt kan inte säga detsamma om mina, sådde och sedan for jag iväg på semester några veckor.. ingen bra kombination ska jag säga.. men men man kan inte få allt.. Ha det gott/Moa

    SvaraRadera