onsdag 4 augusti 2010

Bombnedslag!

I dag regnar det hela tiden, så vad gör man bäst då.

Jo man städar sin garderob.
Allt detta låg i en vanlig enkelgarderob med hyllor men vad nu säger ni du är ju en ganska ordentlig och ordningsam person, problemet är att jag kan inte slänga bra snygga kläder även om jag inte använder dom och i vårat hus har vi super lite garderober så jag trycker in allt i min enda.(sen har vi en dubbel garderob för häng kläder som jag använder i två höjder som också är knök full)
Det är så dumt att göra garderober så djupa för man lägger då i dubbla rader och det som ligger innan för ser man inte och har ingen kontroll över så det vore bättre att ha ca 40 cm djupa  när det är hyllplan.
Hänger ni med i mina funderingar.

Det kommer mer och mer olika slags kläder som man inte visste att man behövde för några år sedan, ta tex handledsvärmare förr kanske någon hade ett par, det hade jag som jag fått efter svärfar bruna i kamelhårsull (dom kunde jag inte slänga så dom är fortfarande kvar) men nu har jag helt plötsligt drygt 7 par som är stickade och alla nya saker tar plats.  

Jag skulle verkligen behöva ett helt rum med hyllor, det är min dröm för i dag så glömmer man sina fina gamla  kläder som man egentligen älskar om man såg dom så skulle jag använda dom mer. Jag har mkt skor och hattar och väskor mm åh vad jag längtar efter ett sånt utrymme men vårat hus är för litet så jag kommer nog aldrig kunna ha så.

2 kommentarer:

  1. Åååååh, vad jag känner igen mig! Ofta tänker jag som så, att det är för att man inte SER allt vad man har, som man tror att man saknar något. Lycka till med att hitta förvaringsskrymslen som egentligen inte finns.
    mia

    SvaraRadera
  2. Garderober är ett problem även hos mig alldeldes för få utrymmen till kläderna //Britt

    SvaraRadera