måndag 23 augusti 2010

Återvinning

Det är egentligen inte klokt vad vi människor handlar och slänger.

Jag har alltid en lista i huvudet av saker som ska inhandlas framöver och då och då hittar jag dom på Rödakorset när jag går på deras loppis, handlar man på loppis så får man sakerna till ett mycket lägre pris och vi spar både på miljö och naturresurser. Men allt det där kan vi ju redan.

Det som är synd är att många tycker att det är fult att handla så, mina barn säger att dom inte vill äta på en talrik som andra ätit på  men när jag förklarar att dom gör det i skolan på restaurang mm så har dom inget att säga men dom vill inte köpa in sitt kommande bohag på loppis.

Jag älskar att gå på Rödakorsets sekundhand affär, jag jobbade min halva dag i dag sen så åkte jag förbi Rk

Jag hittade ett grillhalster för 15 kr det har jag tänkt köpa länge.

Detta fina förklä fanns inte på någon lista i huvudet men jag kan aldrig motstå hantverk av olika slag,
bara 20 kr.

När jag kom hem så gick jag en runda i trädgården denna Fuchsia har jag flyttat upp till ytterdörren nu.

Denna fina Flox köpte jag bara för det fina varigerade bladverket snart slår den ut i ljusrosa.

Jag plockade några sommaräpplen och gjorde årets första äppelsockerkaka det smakade gott.

2 kommentarer:

  1. Vi är så inne på samma tankar, du och jag, när det gäller återvinning!! :)härligt att du delar med dig av dina tips!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga saker du fyndar! Älskar förklädet!!! Nu har jag avslöjat vad vi ska pyssla med framöver, snart får du kanske reklam i brevlådan *fniss* Kram på dig!/Tess

    SvaraRadera