tisdag 24 augusti 2010

Arbetsdag

Nu så har allvaret börjat och det är slut på sommar uppehållet.

Jag skulle vilja ha virkat inslag på någon tunika framöver som jag ska sy, så i kväll har jag börjat virka små rutor men det är något fel på virknålen för den ökar och minskar lite som den vill så jag har varit tvungen och riva upp det hela tiden. För tre år sedan virkade jag några mormorsrutor med min systers hjälp men nu så verkar det omöjligt.
Skratta inte åt mej är ni snälla men jag förstår inte att en del säger att det är så enkelt att virka.

4 kommentarer:

  1. Du får räkna maskorna på varje varv så ska du se att kanten blir rak. Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Det är inte helt lätt att virka, men kanske övning ger färdighet?!

    SvaraRadera
  3. Övning ger färdighet säger jag som inte virkat på massor utav år...
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Virka är nog det ända jag kan men inget avanserat//Britt

    SvaraRadera