söndag 22 augusti 2010

Små pyssel

Idag har en kompis varit ut och fikat.

Det var små pyssel som gällde sen.

Pellisarna fick flytta in på balkongen dom såg hemska ut.

Sen kom jag på att jag skulle brodera ett luffarschack det ska jag ha till något kommande syprojekt framöver.
(dottern var tvungen att spela med mej så jag fick något att sy efter)


Men vad nu då nu har jag fått två att ta hand om, denna fotboll säger jag bara dotterns knyla syns inte  men det är ganska ofta som hon får så.

Nej nu ska jag få och stänga åt hönsen.

3 kommentarer:

  1. Vilket fint broderi. Och vilken fin dyna, den som ser ut som en orm. Är den stickad? Kan du inte visa den lite mer? Jag gillar alla fina saker som du gör. Det verkar som du behärskar de flesta tekniker. Och jag gillar din fina trädgård.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för kommentaren inne hos mig! VAd fin din vinterjacka blir... jag har oxå tänkt att sy mig en liknande. Vart fick du tag i den cerise bävernylonen?

    /Lotten

    SvaraRadera
  3. Hej myggan den är stickad och jag behärskar inte virkning och stickning. men sticka rakt upp och ner klarar jag. Om du går in på stickning under mina rubriker så hittar du ett inslag om dynan.

    Hej lotten (butik.jofotex.se) här hittade jag bävernylon i flera färger.

    mvh Lena

    SvaraRadera