tisdag 10 augusti 2010

Loppis


Jag hade behov att åka och handla i dag kände jag så det blev en tur in till staden.
Jag tyckte jag behövde dessa saker, Skopan i rostfritt i bak i bild är ett durkslag det har jag märkt att jag behöver rätt ofta nu när jag har lagat mat av egen skörd i sommar och jag gillar dom gamla rostfria sakerna det är lite stor kök över dom och jag gillar rejäla saker.
Hjärt formen ska jag ha när jag ska gjuta fågelbad nästa sommar.
När man läser limprecept i bland så ska man ha en form och nu hittade jag den gula för bara 10 kr och det är en Hackman (rejäla saker ).
Den söta pressglas vasen för en tia kunde jag inte motstå jag gillar verkligen pressglas.
Dom små sakerna på bild ett är bra att ha om jag ska göra någon mer köksmobil.

Och vem kan motstå härliga gamla tyger i bra kvalitet inte jag, och slutligen lite bomullsgarn alltid bra att ha för  tillfället så gör jag tofsar i bomullsgarn.

Denna lilla sötnos bestämde jag mej för att köpa och måla i rosa men jag vet inte om det var bättre.

Puss och kram skumbanan.

3 kommentarer:

  1. Haha, jag gillar hjorten, mer kitsch än så kan det inte bli.
    Visst är det bra med loppis när man är köpsugen? Det blir inte så dyrt. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Den rosa hjorten var jättefin :) Liknar det de säljer dyrt på designtorget.

    SvaraRadera
  3. vad fin den blev i rosa, mycket finare än den var innan :)

    SvaraRadera