fredag 13 augusti 2010

Fredagen den 13.

I dag åkte min man och hämtade våran takplåt som precis hade kommit hem, vi måste lägga om taket.

Han klättrade upp på lastbilsflaket och sen tog han tag i plåten och hoppade ner, sen skrek han
han hade trampat snett när han tog i mark och lyckades få en ordentlig stukning samtidigt som plåten skar in i handen och behövdes sy.

Medan han var på akuten så stannade jag i stan och gick på loppis för jag får aldrig vara med på sjukan för honom.
Ljusstake, mugg och bricka.

På ett annat ställe hittade jag två handvävda linne handdukar i super skick 150 cm långa, stora och fina och bara 15 kr st stackars den människa som suttit och vävt dom en gång i tiden och sytt i hankar och broderat ett s på dom.

Sen hittade jag en brevlåda som hade bra kvalitet i plåt men ruffig utanpå för 15 kr, jag har länge tänkt köpa en ny och måla på men dom är ju rätt dyra så detta var perfekt.

2 kommentarer:

  1. Nej, vilken otur din man hade, både hand och fot! Hoppas att det löser sig med taket ändå (och att han blir rask igen)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Stackars maken! Hoppas att det inte var så allvarligt.
    Du kunde ju trösta dig med ett par bra fynd i alla fall. =)
    Bevlådan var en bra idé. Ska titta efter en nästa gång jag är på loppis.
    /Anna

    SvaraRadera