måndag 3 maj 2010

Vilken dag

Jag vaknade med huvudverk och ont i magen, telefonen ringde 7. 13 det var en arbetskamrat som jagade en vikarie på förmiddagen men jag tog mej inte ur sängen så det fick vara. Jag går i vanliga fall inte ur sängen före fram åt nio på morgonen för jag jobbar mest eftermiddag.

Jag skulle in till stan och handla kutterspån och hönsmat till mina nya bebisar och sedan skulle jag vidare och handla massa mat till jobbet för vi har avslutningar i våra grupper denna vecka och då är det korvgrillning och glass ätande som står på schemat, men det gick inte så bra för på första anhalten så låste jag in nycklarna till bilen så där stod jag som ett fån, ja vad gör man då? som tur är jobbar min tvilling bror på en bilverkstad så han blev min räddare i nöden han kunde öppna min bil på bara några sekunder. tack snälla bror jag vet inte vad jag hade gjort utan dej. När jag skulle åka däri från så var jag så stressad så jag gjorde så mycke tok så jag fick sätta mej ner och bara tänka ta det lungt annars kommer detta sluta med en krock.

Ja dagen flöt sen på utan större problem på eftermiddagen tills min arbetskamrat sa att vi hade ett möte på kvällen som jag hade för trängt och inte var förberedd för, men nu så har jag landat här hemma och ska bara sitta framför tv resten av kvällen tror jag.

Jag och min arbetskamrat fick varsin solros av en familj som tack för denna termin, som tur för mej så är min arbetskamrat allergisk mot blommor så jag fick hennes också.

1 kommentar:

  1. Du verkar ha haft en stressig dag.
    Det är ju som förgjort när det börjar fel då är dagen förstörd. Men du fick ju lite uppskattning med de fina blommorna.
    Roligt att du hittade min blogg.
    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera