torsdag 6 maj 2010

Citron

I dag så kan jag fotta mina citronblommor för första gången denna sesång, jag önskade ni kunde känna den speciella doften som hela balkongen fylls med.

Vissa växter drömmer man om att köpa så när våran balkong blev inglasad hösten 2008 så bästemde jag att nu skulle det inhandlas ett citron träd.

Jag hittade på våren 2009 på Plantaget citron träd som var bra så då slog jag till,

Jag har inte fått några egna citroner för förra sommaren slarva jag lite med skötseln, dom får lätt spinn man får akta så dom inte torkar ut förmkt och så måste man nog hjälpa till med pollineringen så här års.
Men i år så vill jag lyckas fullt ut.

Mitt hade fullt med orangea bladlöss här om dagen så det är allt lite pyssel så här års innan dom kan komma ut på sommar vistelse i trädgården.

2 kommentarer:

  1. Kul om du lyckas få egna citroner!

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer också om ett citronträd! Men vi ska bygga vår vinterträdgård först, för jag har verkligen ingen bra övervintringsplats ännu. Tack för din kommentar hos mig, jag blev jätteglad!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera