onsdag 19 maj 2010

Ett liv få förunnat

Jag lever ett liv som är få förunnat, jag är ledig från mitten på maj till mitten på augusti.

Jag har inte så mkt lön men är pengar allt, men jag har en snäll man som aldrig bråkar om pengar och som är arbetsnarkoman så han jobbar och jag gör det som jag älskar.

Den vita Trilliumen blommar i dag, tack Birgitta.

När jag kom in i växthuset i dag så helt plötsligt såg jag att gurkan hade en liten gurka, Oj så glad jag blev.

Den fösta lilla tomaten är på gång också, jag kan verkligen se att det är skillnad när man kan ha värmen på 
på natten.
Jag brukar inte få tomater fören i augusti annars, men då har jag köpt små plantor som har stått i kallt växthus.
I år har jag drivit upp mina plantor själv och dom är ju redan stora . Jag kommer ha ca 16-18 plantor Tomat i år, det är lite skillnad nu när jag har två växthus. ( Tack min snälla man som köpte ett nytt till mej)

Nu blommar Häggen och Uppsala är kallt och grått i dag men vad gör det när man har det så bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar