onsdag 5 maj 2010

Ledig onsdag

Så var det min lediga dag,  jag har planterat om växter och pysslat i trädgården.
Jag har satt upp tre pallkragar till för odling av grönsaker men det är så kallt här i Uppsala,  i dag har vindarna varit kalla och vi har + 9 grader och nattfrost.

Jag längtar tills vi får mera värme så man kan börja plantera ut grönsakerna som jag har för odlat inne. man är ganska trött på alla plantor överallt.

Jag satte ett tält över mina jordgubbar så jag kanske kan få dom att blomma lite tidigare, dom står också i en pallkrage så dom är en bit upp från marken.

Jag brukar rita med barna på jobbet, jag tycker det är kul att sitta med dom då brukar fler komma och rita och vi får en lite mysig stund och sitter och pratar om allt möjligt.  Detta konst verk gjorde jag sist, och många
av barna blev sugna att göra likadant.

Jag fick allt om trädgård i dag så nu blir det kvällsmys med tidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar