torsdag 20 maj 2010

En mkt lång dag

Jag gick ut vid 8 och kom in vid 21.30 så jag haft en underbar dag ute, jag har hunnit med lite här och där och så har jag träffat både mamma  min kompis och slutligen syrran, det är inte varje dag man får besök av tre personer.

Förra våren skulle jag köpa ett stort träd på Zetas och sätta i en buskrabatt,  det ända dom hade som var riktigt högt och fint var en Balsam poppel , jag hade någon stans i bak huvudet att dom skjuter rot skott så jag frågade en kille där och svaret blev nej då,  jag  har denna vår läst flera gånger att Balsam poppel skjuter rot skott så jag grävde upp den i kväll och satte den långt ner på gräsmattan för säkerhets skull.

I växt husen växer det så det knakar jag har 20 Tomat plantor, 8 gurkor, 2 Physalis, 1 chili och 6 paprikor och lite blommor mm. så det blir mkt vattnande.

Här om dagen tog jag och sågade bort trappräcket till våran balkong trapp, jag har tyckt illa om det sen första dagen ( ca 10 år) det var som en vägg,  nu har jag fått en pelargon trappa i stället.

Nu väntar bara sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar