måndag 10 maj 2010

Bullbak

Jag har en grå och kall dag i Uppsala i dag, så vad gör man bäst av en sådan dag. 6 plus grader på förmiddagen.
Jag måste ha värme på i växthuset så gurkorna överlever, förra våren var också så här kall och då dog gurkorna.

Jag har varit hos min naprapat som jag går regelbundet hos, jag har konstant stela nackmuskler.
Men när jag är ledig så mår jag bättre i nacken och nu snart går jag på ledighet fram till mitten på augusti.

När jag kom hem så hade jag bestämt mej för att baka det görs inte ofta för jag tycker det är tråkigt, dottern bakade fotbollskakor det är vårat namn på stora kakor fyllda med jordnötter och choklad och jag bakade bullar.

Dottern var också snäll och tog upp en kyckling för lite tulning, så dom blir tama.



Ser ni att den har ludd på bena, när barna var små sa dom att hönsen hade morgon tofflorna på sig.
Det är gulligt med barn men det är skönt att dom blir stora också.

1 kommentar:

  1. Nämen hej Lena!

    Tack för titten hos mig! Oj, vad dom där bullarna och kakorna såg goooda ut.... Här har du mycket mysigt på gång och vilka fina grejer du gör. Har bott i Uppsala 10 år av mitt liv, så Uppsala är lite speciellt för mig.

    Önskar dig en trevlig kväll!
    /Charlotte

    SvaraRadera