söndag 16 maj 2010

Kontrast

Ja i dag är det väldig kontrast mot i går jag har inte ens lust att vara ute och jobba i trädgården, vi har 15-16 grader varmt mulet och mkt blåst.
Jag tog en sväng med kameran i blåsten.


Jag kan inte fotografera det vita Löjtnans hjärtat men det är så gulligt med sina rosa detaljer.


Gulveden håller på att slå ut.

Denna lilla Primulan är så söt.

Nu slår snart den vita Trilliumen ut.

En söt liten Viva.

Denna lilla goding kan jag inte namnet på men den frösår sig villigt.

Denna fina Dillpion har jag fått av en kompis det är kul, snart ska den slå ut sina nio knoppar som den har i år.

Det här är Mulle Mullbär den köpte jag som en liten planta förra året från Odla.nu den blommar det känns spännande tänk om jag kan äta mullbär i höst,jag ska nog ha den inne i växthuset så den får mkt värme så bären blir goda.

Nu väntar en eftermiddag i fotbollens täcken, på med långkalsongerna i gen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar