fredag 14 maj 2010

Tomat bytar dag

Vilken underbar dag jag haft, först var syrran och jag till Bauhaus och Plantagen där blev det mera kobajs (tror jag har köpt 40 st nu) och tre stora plast krukor till tomaterna sen hittade jag en Physalis på plantagen så lyckan var fullständig sen var jag 800 kr fattigare.

Sen hade jag en tomat bytar träff med min kompis så nu fick jag tre nya sorter av henne, gurka, sommar blomma Känguruäpple och paprika. Jösses nu måste jag köpa mer tomatkrukor och jord  men så kul det är.

I dag så är det 2 veckor sedan sju dvärgarna börjades kläckas. dom växer sakta men säker och dom börjar bli vilda.

1 kommentar:

  1. Vad söta de är. Här har vi två pucko-hönor som inte riktigt lyckas med sina ruvningar. Ska jag behöva lägga mig på äggen själv? =)
    /Anna

    SvaraRadera