onsdag 10 februari 2010

Vårgarderob

Så här års brukar jag alltid bli sugen på att sy nya kläder, så i dag blev det första plagget.

                                                                    
Det började inte bra allt blev fel, men efter lite sprättande och slitande så var jag i gång och det gick bättre efter ett tag. Jag bara älskar detta tyg det är så mjukt precis som dom pyjamasar man hade när man var lite lagom urtvättade och mjuka. Men nu är det inte mkt tyg kvar, bara lite små bitar.

Nu väntar jag på lite tyg som jag skickat efter från stoff och stil där är det ett t-shirt tyg med men det blir nog en kort klänning av det som man kan ha till ett par stora jeans det är så skönt. 

Musen är fortfarande i liv, den hade tagit min stora jord nöt i natt. Vissa fällor är värdelösa bättre lycka nästa gång.

1 kommentar:

  1. Vilken snygg top du har sytt..fint tyg i härliga färger. Jag ska sy klänningar till barnen, ingen aning hur det kommer att gå...har aldrig sytt kläder förr men jag tänker lära mig!
    Hopppas ni lyckas fånga musen snart...när jag bodde i hus hade vi massor av möss ett tag...hugaligen!!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera