söndag 21 februari 2010

klänning

Vår/sommar garderoben går framåt.
I dag så har jag sytt efter Stoff och stils nya mönster. jag orkar aldrig vänta på tygprover utan jag skickar efter på en gång, det blommiga tyget var lite tunt,  men man lär sig nästan alla deras tryckta tyger på bomull är så.

Mönstret var okej  men det hade passat ännu bättre på en som är rakare i kroppen jag har lite för mkt former.
Jag kanske ska sy ett par korta raka byxor till som slutar under knät i det cerisa tyget, det tyget (deras bomull i massa färger) det är ett bra tyg att sy kläder i  och mkt bra pris.

2 kommentarer:

  1. Den där modellen skulle kanske passa på mig. Ser fin ut! Vilket nummer på mönstret är det? Jag har suttit och kollat mönstren i SToff och stil, men inte hittat det perfekta, men när jag nu ser en färdig klänning så ser modellen bra ut.
    Jag har ett prickigt litet påslakan från loppis som jag skulle vilja sy en sommarklänning av...

    SvaraRadera
  2. Ja, tack gärna! Jag mailar dig!

    SvaraRadera